Imati efikasnu strategiju marketinga na mreži je jezgro za preduzeća koja su prisutna na mreži. Merenje uticaja vaše marketinške strategije jednako je važno kao i njeno sprovođenje i zahteva razumevanje osnovnih termina oglašavanja koje danas koriste trgovci.
U ovom članku sam sastavio listu termina i akronima za internet marketing koji će vam pomoći da pravilno izmerite uticaj vaših marketinških aktivnosti na mreži. Neki od njih se obično koriste u digitalnom oglašavanju, a drugi su specifičniji za multimedijalno oglašavanje.
UV: Jedinstveni posetioci
Broj različitih pojedinaca koji posećuju stranice veb-sajta tokom određenog vremenskog perioda, bez obzira na to koliko često posećuju.
PI: Po upitu (oglašavanje)
Po upitu, takođe poznat kao cena po upitu, je oblik marketinga zasnovanog na učinku koji ima niz kanala (TV, radio, štampa i internet) za kreiranje prilagođene kampanje koja vam donosi dolazne potencijalne klijente dok vam pruža masovnu izloženost .
PV: Prikaz stranice
U veb analitici, prikaz stranice je broj veb stranica pregledanih tokom određenog vremenskog perioda.
Cena za hiljadu prikaza: cena za hiljadu prikaza
Cena 1.000 prikaza oglasa na veb lokaciji.
CPC: Cena po kliku
Cena koju oglašivači plaćaju svaki put kada neko klikne na njihove onlajn oglase.
PPC: Plaćanje po kliku
Ima isto značenje* kao CPC, ali se koristi sa različitim akronimima.
*PPC i CPC se često koriste kao zamenljivi u okviru reklamne zajednice, međutim, generalno govoreći, PPC se koristi da opiše tip reklamnog programa koji pokrećete. CPC, što je skraćenica za cenu po kliku, obično se koristi za saopštavanje o tome šta zapravo plaćate po kliku u okviru vašeg reklamnog programa.
CTR: stopa učestalosti klikova
Google ga definiše kao „broj klikova koje vaš oglas dobije podeljen brojem prikaza oglasa: klikovi ÷ prikazi = stopa učestalosti klikova. Na primer, ako ste imali 5 klikova i 1000 prikaza, onda bi vaša stopa učestalosti klikova bila 0,5%.“
CPA: Cena po akviziciji
Cena koju oglašivač plaća za svaku konverziju, kao što su prikazi, klikovi, slanje obrazaca, preuzimanja itd.
RON: Run of Netvork
Odnosi se na oblik oglašavanja u kojem oglašivači nisu u mogućnosti da odaberu tip sajta na kojem će se prikazivati njihovi onlajn oglasi.
ROC: Run Of Channel
Odnosi se na onlajn kampanje koje se vode na više kanala određenog izdavača.
ROS: Run Of Site
Kada onlajn reklamna kampanja ili oglas cilja svaku stranicu određenog sajta.
SOV: Share Of Voice
To znači udeo ukupne izloženosti oglašavanju koji preduzeće dobija u poređenju sa svojim konkurentima u određenom vremenskom okviru.
RTB: Licitiranje u realnom vremenu
Odnosi se na kupovinu i prodaju prikaza oglasa na mreži putem aukcije u realnom vremenu